Pred nami je Super Bowl!

Pred nami je eden od vrhuncev športnega dogajanja v letu 2013. Če se sprašujete, za kaj gre, gre za Super Bowl. Finale ameriškega nogometa, kjer se bosta udarili ekipi Baltimore Ravens in San Francisco 49ers. Povsem slučajno gre pri tem še za bratski obračun dveh Harbaughov, Johna in Jima, na trenerskih stolčkih. Če je pred samo tekmo kaj gotovo, potem je to, da bo zmaga ostala v družini.

Kolikšna je sama vrednost Super Bowla, si najlažje prikažemo, če vemo, da znaša povprečna cena polminutnega oglasa polne 4 milijone dolarjev! K temu je treba dodati vsaj še nekaj milijončkov za kreiranje samih oglasov, v katerih nastopajo znani športniki in druge osebe iz show-biznisa. Tudi sicer so oglasi prave male mojstrovine, katerih izvirnost je po raznih spletnih portalih prisotna še dolge mesece po koncu tekme.

Samo iz tega naslova je televizijska hiša NBC, ki je dogodek prenašala, prejela skoraj 250 milijonov dolarjev! Ob lanskem Super Bowlu bi se naj po ocenah kar 5 milijonov Američanov odločilo za nakup novega televizorja. Kot je izjavil župan Indianapolisa, kjer je bila tekma lani, bi naj mesto samo na račun te finalne tekme ustvarilo za nekje med 200 in 250 milijona dolarjev prometa, medtem ko bi naj celotna računica Super Bowla dosegla vrtoglavih 11 milijard dolarjev.

A to ne čudi. Super Bowl je primer do potankosti organiziranega dogodka, kjer praktično nič ni prepuščeno naključju. Met kovanca, petje himne. Eden izmed vrhuncev tekme je zagotovo tako imenovani half-time show, 31 minutni performance ob polčasu tekme, kjer ne veš, ali je bolj fascinanten sam 12-minutni šov ali pa 19 minut, kolikor jih imajo organizatorji na voljo, da oder na sredini igrišča najprej pripravijo in kasneje tudi pospravijo. Lanski super-šov z Madonno v glavni vlogi si je ogledalo rekordnih 114 milijonov ljudi! Kako je to izgledalo, si lahko ogledate na videoposnetku.

Med nastopajočimi pa najdemo praktično vse svetovne zvezde pop in rock glasbene scene. V bistvu je tako, da če te ni na Super Bowlu, potem te na svetovni glasbeni sceni pač ni. Letos nas bo zabavala Beyonce, skupaj z zasedbo Destiny’s Child.

Super Bowl je lep prikaz tega, kakšen posel je lahko šport. To je v veliki meri v nasprotju z dojemanjem profesionalnega športa pri nas, ki je še vedno vse preveč tretiran kot strošek, v katerega so prisiljena vlagati bodisi državna podjetja ali pa kar sama država.

Kar še posebej izstopa iz ameriškega nogometa, pa tudi sicer iz športa v ZDA, je pristop igralcev do igre in motivacijski naboj, ki ga igralcem vcepijo, ali pa skušajo vcepiti, njihovi trenerji. Pri tem ne gre samo za zmago nad nasprotnikom, ki je v vsakem primeru cilj vsega skupaj. Gre predvsem za to, kako priti do zmage! Ciljnost, trdo delo v telovadnici, samozavest, vztrajnost, nepopustljivost, odločnost, mnogo odrekanja, tudi bolečina, spoštovanje nasprotnika, a ne bojazljivost pred njim. Vse to in še več so vrline, ki jih najdemo v ameriškem nogometu in ki bistveno presegajo dimenzije samega igrišča. Vse to so vrline, brez katerih si ni mogoče zamisliti uspešnega nastopanja na nobenem področju. Med vsemi bi še posebej izpostavil trenersko legendo Vinca Lombardija, po njem se imenuje tudi pokal, katerega modrosti je mogoče zaslediti na mnogih portalih uspešnosti.

Ob bok športnim dogodkom pa je ameriški šport praviloma tudi del obče-družbenega vzgojnega in humanitarnega dogajanja. Ameriški nogomet pri tem ni nobena izjema, nagrada Walterja Paytona pa je tista, ki jo prejme »najboljši« posameznik na tem področju. Tudi Super Bowl prispeva v humanitarne namene. Že po tradiciji se »zmagovalne« majice poražene ekipe ne pošljejo uničenje, ampak v Afriko ali kakšno drugo državo tretjega sveta. Tega bi naj bilo za polnih 100 palet v vrednosti 2 milijona dolarjev.

Na nek način vsebuje ameriški nogomet vse tiste lastnosti in vrline, ki bi si jih želeli v vsakem uspešnem okolju!

Za konec. Če se komu morda zdi ameriški nogomet preveč ameriški šport, zaradi česar se zdi, da mu pri nas ni mesta, verjetno deli mnenje svojega pradedka in babice, ki sta bila morda podobnega mišljenja ob pogruntavščinah legendarnega Jamesa Naismitha, Williama Morgana iz Massachusettsa ali pa očetov modernega hokeja na ledu in še koga.

Advertisements
This entry was posted in Ekonomija, Svet, Šport and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s