Milijarda je padla!

Milijarda je padla. Mejnik je dosežen. Se sprašujete, o čem govorim? O ogledih posameznega glasbenega videospota na priljubljenem kanalu YouTube.

Po tem, ko so glasbeni spoti na portalu eden za drugim postavljali nove rekorde, se je dolgo časa ugibalo, kdo bo tisti, ki mu bo uspelo preseči magično številko 1,000,000,000 ogledov.

Idol mladih, 18-letni Kanadčan Justin Bieber, je dolgo časa veljal za tihega favorita. Bieber se je kot meteor z jasnega izstrelil v sam vrh glasbene scene, kjer so do takrat prevladovale predvsem brhke pevke, katerih spoti in koncerti so bili mnogo več kot le glasbene stvaritve. A po velikem hitu Baby, katerega številka se je ustavila nekoliko nad 800 milijonov, se tudi zanesenost nad mladim pevcem ni več stopnjevala do te mere, da bi mu uspel velik met. Druge superzvezdnice, Lady Gaga, Rihanna, Beyonce, Jennifer Lopez, in njihovi moški superkategorniki, Jay-Z, Eminem, Pitbull in drugi, so z redkimi izjemami premagovali mejo 500 milijonov, kar bi lahko dajalo signale, da njihova izjemna popularnost enostavno ne doseže zadostnega števila navdušencev. Zanimivo je to, da posamezni spoti irske rock skupine U2, ki navkljub visokim cenam kart stadione polni kot za stavo, ne dosežejo niti 100 milijonov ogledov. Od teh starejših spotov je priljubljena balada November Rain, ki so jo davnega leta 1992 izdali kultni Guns N’ Roses, ena redkih, ki je presegla stotico in se vrti okrog 140 milijonov ogledov. Iz korektnosti je treba dodati, da neposredna primerjava med današnjimi izvajalci in starimi mački ni mogoča, ker gre za povsem različno strukturo njihovih poslušalcev. Medtem ko poslušalstvo starih legend ni toliko računalniško pismeno, pa mladi, kot največji uporabniki novih medijev, ne poznajo teh starih legend.

Kakorkoli, na presenečenje vseh, je 21. decembra 2012 to uspelo do takrat neznanemu pevcu Park Jae-sangu, ali krajše PSYu, ki v pesmi Gangnam Style prepeva o življenju v snobovskem predelu Seula, z imenom Gangnam. No, tako piše na Wikipediji, spletni enciklopediji. Pesem, ki je luč sveta zagledala 15. julija 2012, je namreč v korejščini in kaj več kot naslova ter par glasbenih nujnikov, kot so sexy lady, le malokdo razume. Na nek način je pesem polna nekih nestandardnosti za glasbeni svet.

Kako je to mogoče, bi se lahko vprašali. Kot poudari William Easterly, so veliki hiti, ki zajamejo izvozne trge, pogost način, ki posameznim državam omogoči gospodarski skok naprej. Ni kaj, pesem vsekakor je veliki hit. Seveda se postavi vprašanje, kaj naj bo ta veliki hit.

A že s tem, ko smo si postavili to vprašanje, smo si povedali, da odgovor nanj ni tako preprost, kot je preprosto vprašanje. To je namreč vprašanje, ki si ga zastavlja na milijone ljudi po vsem svetu. In ravno ta masa je potrebna, da se na koncu iz množice »predlogov« najde tisti resnični hit, ki je, tako kot v primeru ogledov na kanalu YouTube, v mnogih primerih pravo presenečenje. Kdo bi si mislil, da bo rezano cvetje iz Kenije preplavilo Evropo, ali pa, da bo Indija, ena izmed najrevnejših držav na svetu, kjer prevladuje revščina, postala eden izmed svetovnih IT centrov, ali pa, da bo Kayseri regija v Turčiji postala eden glavnih turških industrijskih centrov?

Gre za prepričanje Friedricha Hayeka, zagovornika svobodnih trgov, ki pravi, da je uspeh pogosto nenapovedljiv izid tekmovanja mnogih. To pa je tudi ena osrednjih kritik težnjam po političnem ustvarjanju zmagovalcev, ki v primerih ko gre za globalno tržišče, praviloma ne daje pozitivnih rezultatov.

No, seveda niso dosežki posameznikov in podjetij vedno stvar naključij, kot uči primer južnokorejskega glasbenika. Ko pogledamo zgodovino svetovno uspešnih podjetij, vidimo, da so mnoga med njimi, tudi ko izločimo naftna podjetja, v vrhu že več desetletij.

Pa vendar se lahko iz uspeha pevca PSY naučimo, da skok na vrh ni vedno nujno rezerviran le za velike in uveljavljene. Tudi ne v tako globalnem sektorju, kot je to glasba. Za uspeh je potreben celovit produkt. In samo to je tisto, kar v svetovnem merilu šteje. Celovit produkt, ki prepriča! Vse ostalo so zgolj izgovori majhnih, s katerimi še vedno ostajajo majhni.

Mimogrede, v tretjem najbolj predvajanem spotu On the Floor dueta Jennifer Lopez in Pitbulla, ki se približuje številki 640 milijonov, nastopata tudi dva Slovenca, Nika Kljun in Jure Bradač. Še posebej Jure Bradač ni novo ime v glasbenih spotih; ob pevki Lady Gaga je bil prav on glavna figura njenega najpopularnejšega spota Bad Romance (501 milijon ogledov).

Advertisements
This entry was posted in Ekonomija, Razno, Svet and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Milijarda je padla!

  1. gost pravi:

    Zakaj bi se morala kvaliteta in kakovost nekega produkta meriti po prodaji in všečnosti?

  2. video pravi:

    Kvaliteta se nikoli ne gleda po prodaji…

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s