Ifo: Nemški indeks poslovnega okolja navzdol

Po dvigu obetov za mesec junij je v sredo, 25. julija, münchenski inštitut za ekonomske študije, Ifo, za julij ponovno znižal obete nemškega gospodarstva. Vrednost indeksa znaša 103,3, kar je precej nižje od junijskih 105,2. To je že tretje zaporedno znižanje indeksa, ki je tako dosegel najnižjo vrednost po marcu 2010.

Tabela: Vrednosti indeksa Ifo, poslovnih razmer in pričakovanj, 2005=100

Ocena indeksa temelji na anketi, v kateri približno 7000 podjetij poda svoja videnja glede trenutnega poslovnega okolja in pričakovanja za prihodnje.

Kot je v sporočilu za javnost zapisal Hans-Werner Sinn, direktor inštituta Ifo, sta k znižanju tokratne ocene največji delež prispevala predelovalni in gradbeni sektor. V obeh se je poslovna klima bistveno poslabšala. Negativna pričakovanja v predelovalnem sektorju so predvsem posledica manjše izkoriščenosti njihovih proizvodnih kapacitet, četudi v podjetjih še vedno vlada velik optimizem glede ravni izvoza. Mnogo bolj črnogledi so v gradbeništvu, kar ne preseneča. Gradbeništvo je ciklično pogojen sektor.

Optimizem je še vedno prisoten v trgovini. To še posebej velja za maloprodajo, kjer trgovci svoj položaj ocenjujejo kot zelo ugoden, prav tako pa tudi obete za prihodnje. V trgovini na debelo sicer poročajo o izboljšanem poslovnem stanju, a so njihovi obeti o prihodnjih poslovnih priložnostih sila negativni.

V letu 2011 je bila povprečna plača v Nemčiji 2190 evrov neto. Pri 5,6 odstotkih je stopnja brezposelnosti najnižja v zadnjih dveh desetletjih. Navkljub močnemu nemškemu gospodarstvu in zgolj odstotnemu proračunskemu primanjkljaju v letu 2011, pa je prihodnost nemškega gospodarstva v veliki meri pod pritiskom negotovih razmer v evro-območju, predvsem v Španiji in Italiji. Na nek način se ta negativna klima odraža v padcu poslovnih pričakovanj iz 97,2 na 95,6. Ravno velik razkorak med oceno trenutnih razmer (111,6) in pričakovanji kaže na strah nemških podjetij pred negotovo prihodnostjo. Še januarja 2011 so bila pričakovanja v nemških podjetjih bistveno drugačna (110,6).

Nemčija še vedno trdno ohranja svoj status svetovne industrijske in gospodarske velesile, ki v teh kriznih trenutkih pomeni gonilo rasti v državah EU. Tudi Slovenije. Nemčija je najpomembnejša zunanjetrgovinska partnerica Slovenije. Kar petina slovenskega izvoza, leta 2011 v vrednosti okrog 4,5 mrd evrov, je namenjenega v Nemčijo, medtem ko smo istega leta iz Nemčije uvozili za približno 4 mrd različnih dobrin (približno 16% uvoza).

Za slovenska podjetja je spremljanje nemškega poslovnega dogajanja zelo pomembno in pozitivna gospodarska klima v Nemčiji je zelo dobra novica za slovensko gospodarstvo.

Advertisements
This entry was posted in Ekonomija, EU and tagged , . Bookmark the permalink.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s